tirsdag 15. januar 2013

Strikket sparebørse...

I en strikkegruppe på Facebook, fant jeg ideen om en strikket sparebørse. For hvert garnnøste jeg bruker opp, legger jeg 10 kroner i sparebørsa :)
Så når 1.januar 2014 kommer, så skal jeg åpne børsa og se hvor mye som ligger i den ;) Da kan jeg også enkelt finne ut hvor mange gram jeg har strikket dette året!! Og forhåpentligvis er det noen penger der som jeg kan bruke :)

Har brukt noe restegarn jeg hadde liggende på denne sparebørsa.
Den er strikket i sportsgarn, p.nr.4
Og mønsteret er bare noe jeg fant opp på vei oppover :)
Under det strikkede er det en pringles-boks :)



Boksen står plassert på kjøkkenbenken, slik at jeg enkelt kan legge på penger :)
Og - det er ikke lov å sjekke beholdningen før 1.januar!!

Leverer denne sparebørsa på utfordringen hos Pinnekroken ;)

9 kommentarer:

Full av Ull sa...

Jeg så også spareideen på Facebook, skikkelig lurt! Og fin strikket sparebøsse ;) Blir spennende å se hvor mye du ender opp med til slutt :)

Lithe sa...

Så artig! Kanskje jeg skulle gjøre det samme? Da blir det mye penger neste år :D

inger synnøve sa...

så stilig:) kjekk sparebørsse:)

Bente sa...

Utrolig kul ide! :)

Kort og Søm sa...

Morsom ide :O)
klem

Guro Eriksen sa...

Så smart da! I tillegg til at du jo da allerede ved strikkingen av sparebørsen, får brukt opp noe restegarn ;)

Mors Hjertekurv sa...

Smart med strikket sparebøsse :D Fin ble den jo også :)
Slanker garn lageret her også, likt med deg putter jeg 10 kr på bøssa når jeg har brukt fra lageret. Kan fort bli noen kr om jeg er flink :)) Lykke til med utfordringen og garn slankingen :)

enel sa...

Så flott. Jeg har fått med meg den spareidéen som har versert på fb siste måneden - men med en slik flott sparebøsse så må det jo være litt ekstra inspirerende å prøve å fylle den også ;)

Tusen takk for nok et bidrag til Pinnekrokens restegarnutfordring!

Vennlig hilsen Eirin
- Pinnekroken -

Unknown sa...

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ