torsdag 30. juni 2011

Lite scrapping og mye strikking

Ja det blir lite scrapping for tiden... Er vel fordi treffene til Inger har tatt ferie, og jeg ikke er lite lysten på å scrappe... Trenger vel ferie fra det også tenker jeg :) Skal komme sterkt tilbake igjen!
Men, jeg strikker jo da.... Noe må jeg finne på ;) Her er det nemlig bare 12 grader og ganske så kaldt...

Har strikket denne ild-lua til Marius. Vanskelig å få han til å bruke strikkede plagg, men denne slo faktisk godt ann. Den er strikket i akryl garn, så det stikker iallfall ikke :) Hadde ikke noe oppskrift å gå ut i fra, så den ble litt stor til han - derfor er det en bølget kant nederst, fordi jeg her har strammet inn kanten... Tenkte jeg kunne strikke enda en, men med tynnere pinner bare ;) Mønsteret til ilden har jeg funnet her.
Siden det bare er 10 grader om morgen her, så er lua allerede tatt i bruk ;)



Og så har jeg strikket et sitteunderlag. Det er strikket på pinnenr.10 - noe som var veldig stort og uhåndterlig syns jeg. Men, fort å strikke da :) Mønsteret til dette er fra Gjestal spinneri. Sitteunderlaget er tovet i maskin, og jeg må til byen i dag og finne øyne til det :) Prinsessa er strålende godt fornøyd med det - bruker det som koseteppe.... Sitter på det foran barnetv osv :)
Dette vil bli lagt i sekken når vi går ut på tur ;)



Og en liten restekjole strikket til Barbiedukka :) Oppskriften er herfra. Denne siden er helt suuuuuper til deg som vil strikke barbieklær! Utrolig masse som ligger her!
Jeg har brukt restegarn i bomull her, og planen var egentlig at kjolen skulle være helt rosa... men så ble det altfor tidlig slutt på det rosa garnet... Så da ble den slik ;)

Jeg leverer alle disse tre til sommerutfordringen hos Pinnekroken.

2 kommentarer:

Linda sa...

Så utrolig kreativ du er!! Skjøner det er fornøyde barn hjemme :)

Miriam sa...

Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken!

Her var det mye fint! Flink du er :)