Gå til hovedinnhold

Min første kjole

Jeg har strikket den første kjolen.... flere kommer :) Dette var kjekt, spesielt når jeg ser hvor glad tulla er for å ha den på ;)

Mønsteret er Nova av Signe Simonsen. Jeg har gjort små endringer.
Det var ikke særlig lett å lese et engelsk mønster, så her måtte mor hjelpe til med litt erfaring og ekspertise ;) Tusen takk!!
Og så har jeg laget et matchende hårbånd - ikke noe mønster på dette, bare strikket i vei og så ble det slik ;)

Jeg ser at jeg har en kommende superstjerne av en datter!! Hun poserer som en ekte modell... syns hun var såååå fin ;)




Kommentarer

Linda sa…
Kjempelekker!!
Det hjertet gjorde susen :)
Linda sa…
så fin kjole! Jeg har enda ikke våget meg på et engelsk møster, men har en sjal oppskrift liggende her...
Benedicte sa…
Den ble kjempesøt! Jeg sitter her og strikker på et av alle mine prosjekt, så forhåpentligvis blir det noe å blogge om en stund :o)

Tips til engelske mønstre er ordlisten hos Garnstudio. Den har reddet meg flere enn en gang ;o)
Anonym sa…
Imponert:) Kjempefin både kjole og modell:))
Pinklady 68 sa…
Kjempefin strikket kjole og så søt din datter er:-)
Ha en fin helg! Klem Laila.
Laila sa…
Nydelig kjole på en nydelig modell :-)
Nydelig kjole! Fikk lyst til å strikke den selv!
Hanne sa…
Kjempefin kjole:-) Gøy med machende hårbånd!!
Det frister å strikke flere kjoler, for de er så fine på! Og praktiske som tunikaer senere.

Populære innlegg fra denne bloggen

Kammerpike/herre søkes!!!

Vi i Scrappekammeret søker ny Kammerpike / Kammerherre!!! Ta en titt på kammeret , og se hva som står i stillingsutlysningen ! Jeg håper virkelig at DU søker!

God bedring kort

Jeg har laget et enkelt "god bedring"-kort. Primablomster med brads i, rub ons bokstaver, bånd/tråd (klarer ikke helt å beskrive hvordan det er...). Og så har jeg brukt blomsterstempel i tre forskjellige størrelser, til å stemple på kartongen, for å lage en mer spennende bakgrunn. Har også brukt hvit penn til "søm". Inni kortet har jeg også pyntet. Det var veldig kjekt å lage dette kortet, så lignende kort blir det nok flere av :)

En ny start?

Vurderer å starte å blogge igjen... Må se om jeg får tid til å prioritere det. Hadde jo kanskje vært kjekt. Skal tenke på det.