Gå til hovedinnhold

Sjørøverskute-kake

Marius blir 4 år i dag :) Og da måtte jeg jo lage det han ville ha... Det var en sjokoladekake som så ut som en sjørøverskute... Ingen problem!! (uhm....)
Her er iallfall resultatet ;) Får håpe den faller i smak hos jubilanten ;)

Sjokoladekaka er pyntet med nonstop, seigmenn, is-kjeks, blondesjokolade og melkerull. Seilene er laget av grillspyd (tre) med papir som jeg har brukt stempelpute på kantene på...
Her er is-kjeksen som er kanoner. Melkerullene er hjul og oppstøttere til kanonene. Piratene står klare på dekk :)

Blondesjokoladen fungerer som gjerde, slik at ikke den røde piraten faller i vannet!

Alle sjørøverskuter med respekt for seg selv må jo ha en gallionsfigur!! Det ble dessverre ikke en flott dame hos meg, men en kjempeflott og sprek seigmann!!

Sjørøverskuta måtte selvsagt ha et skummelt flagg på toppen - slik at alle andre skuter holder trygg avstand! Flagget er et stempel som jeg har.

Skuta skal også få vann rundt seg, med fisker og krokodiller i!! Følg med seinere i dag - da kommer det flere bilder!!!

Kommentarer

Lise sa…
Wow!! Denne faller nok garantert i smak hos jubilanten. Ikke dårlig!
Gratulerer med 4-åringen. :)

Klem, Lise
Benedicte sa…
wow! for en flott kake
tipper gutten din blir glad.

klem fra Benedicte
Gry-Heidi sa…
Fy søren, så kul kake :) Gratulerer med 4-åringen :)

Klem Gry-Heidi
line sa…
Gratulerer med 4 åringen!

Regner med at bursdagsbarnet var kjempefornøy, og gjestene også!!!
Torill sa…
Å hallo!!!! Denne så bare helt utrolig deilig ut!!! Fikk litt lyst på sjokoladekake ja....
Det var ett herlig sjørøver skip.. Flott jobbet ;o)
LykkeTROLL sa…
Fy flate ! dette må være den tøfeste kaken jeg noensinne har sett :o)

Populære innlegg fra denne bloggen

Lykke i skogen

Det er allerede fredag igjen!! Syns ukene flyr av gårde.
Kjenner det er høst i luften, og kanskje tid for litt vedfyring snart? Her er en tennbrikettboks jeg har strikket rundt. Mønsteret er Lykke i skogen.

God helg alle sammen!

Dortegenser

Ja nå har det blitt enda et plagg til meg selv... denne gangen en dortegenser :) Samme garnet som på jakken jeg nettopp strikket - hadde så mye igjen at det nok kan bli enda en genser til...

Den er allerede tatt i bruk, så derfor er den litt "formete"... Myk og god - og ikke minst VARM!

Strikkeskjørt

Er ikke ofte jeg lager noe til meg selv... iallfall ikke klesplagg, men da jeg så dette skjørtet, så fikk jeg så veldig lyst til å strikke det til meg selv :)
Strikket dette i slutten av februar, men har ikke fått stått modell før nå....
Oppskriften er fra Garnstudio, og det er strikket i lys grå Karisma. Og siden jeg nå ikke har noen jakke som passer til, så er jeg godt i gang med å strikke det også....


Og her noen nærbilder...
Leverer også denne på utfordringen hos Pinnekroken - egenluksus :)