Strikket sparebørse...

I en strikkegruppe på Facebook, fant jeg ideen om en strikket sparebørse. For hvert garnnøste jeg bruker opp, legger jeg 10 kroner i sparebørsa :)
Så når 1.januar 2014 kommer, så skal jeg åpne børsa og se hvor mye som ligger i den ;) Da kan jeg også enkelt finne ut hvor mange gram jeg har strikket dette året!! Og forhåpentligvis er det noen penger der som jeg kan bruke :)

Har brukt noe restegarn jeg hadde liggende på denne sparebørsa.
Den er strikket i sportsgarn, p.nr.4
Og mønsteret er bare noe jeg fant opp på vei oppover :)
Under det strikkede er det en pringles-boks :)

Boksen står plassert på kjøkkenbenken, slik at jeg enkelt kan legge på penger :)
Og - det er ikke lov å sjekke beholdningen før 1.januar!!

Leverer denne sparebørsa på utfordringen hos Pinnekroken ;)

Kommentarer

Full av Ull sa…
Jeg så også spareideen på Facebook, skikkelig lurt! Og fin strikket sparebøsse ;) Blir spennende å se hvor mye du ender opp med til slutt :)
Lisbeth sa…
Så artig! Kanskje jeg skulle gjøre det samme? Da blir det mye penger neste år :D
så stilig:) kjekk sparebørsse:)
Bente sa…
Utrolig kul ide! :)
Unknown sa…
Så smart da! I tillegg til at du jo da allerede ved strikkingen av sparebørsen, får brukt opp noe restegarn ;)
Smart med strikket sparebøsse :D Fin ble den jo også :)
Slanker garn lageret her også, likt med deg putter jeg 10 kr på bøssa når jeg har brukt fra lageret. Kan fort bli noen kr om jeg er flink :)) Lykke til med utfordringen og garn slankingen :)
enel sa…
Så flott. Jeg har fått med meg den spareidéen som har versert på fb siste måneden - men med en slik flott sparebøsse så må det jo være litt ekstra inspirerende å prøve å fylle den også ;)

Tusen takk for nok et bidrag til Pinnekrokens restegarnutfordring!

Vennlig hilsen Eirin
- Pinnekroken -