En strikket kommodepute...

I starten av året kjøpte jeg en kommode til å ha på badet. Kommoden brukes også til benk, og det er pute oppå den. Men puta passer ikke med fargene på badet mitt, så jeg fant ut at jeg måtte strikke meg et nytt trekk til den :)

Her er kommoden og puta opprinnelig:

Og her er slik jeg har den nå:

 Puta er strikket i Paris bomullsgarn - ganske tykt (p.nr.5), men syns det passet med en litt røff pute.
Mønsteret er tatt utgangspunkt i dette fra Drops.

Og slik ser baksiden ut:

Puta er festet med knapper i den ene siden, slik at trekket kan tas av og vaskes ved behov :)

Kommentarer

Toi9 sa…
Så utrolig stilig puta ble!
Smart å strikke trekket, når det andre ikke passet :)
Kjempefint flettamønster. Fikk jammen lyst å strikke putetrekk nå, hehe :)
Takk for inspirasjon!

Ha en fin dag :)
Anonym sa…
Utrolig stilig :)
Er på jakt etter en slik benk til badet selv, eller noe lignende. Kan du røpe hvor du ha kjøpt den? :)
Unknown sa…
Så stilig det ble! :)
Hilde sa…
Så lekkert. Nå fikk jeg lyst å løp og kjøp kommode/benk og strikke pute til den.
Berit sa…
Så lurt og utrolig lekkert :)
Anette sa…
Tusen takk for hyggelige kommentarer :)
Kommoden er kjøpt på Bohus :)
Husmorspira sa…
Så flott det ble! Regnbue sokkene dine er også skikkelig lekre i fargene.
Solstjerne sa…
Tusen takk for ein fantastisk god ide. ;) Veldig fint og enda mer praktisk.
Anonym sa…
WOW!!! Denne var råkul!!!! Vil også ha en slik! ;)
Katrine sa…
Forandring fryder! Det ble skikkelig kult med den puta, hadde glidd rett inn i mitt hus&interiør den der :)