Gå til hovedinnhold

Lite scrapping og mye strikking

Ja det blir lite scrapping for tiden... Er vel fordi treffene til Inger har tatt ferie, og jeg ikke er lite lysten på å scrappe... Trenger vel ferie fra det også tenker jeg :) Skal komme sterkt tilbake igjen!
Men, jeg strikker jo da.... Noe må jeg finne på ;) Her er det nemlig bare 12 grader og ganske så kaldt...

Har strikket denne ild-lua til Marius. Vanskelig å få han til å bruke strikkede plagg, men denne slo faktisk godt ann. Den er strikket i akryl garn, så det stikker iallfall ikke :) Hadde ikke noe oppskrift å gå ut i fra, så den ble litt stor til han - derfor er det en bølget kant nederst, fordi jeg her har strammet inn kanten... Tenkte jeg kunne strikke enda en, men med tynnere pinner bare ;) Mønsteret til ilden har jeg funnet her.
Siden det bare er 10 grader om morgen her, så er lua allerede tatt i bruk ;)



Og så har jeg strikket et sitteunderlag. Det er strikket på pinnenr.10 - noe som var veldig stort og uhåndterlig syns jeg. Men, fort å strikke da :) Mønsteret til dette er fra Gjestal spinneri. Sitteunderlaget er tovet i maskin, og jeg må til byen i dag og finne øyne til det :) Prinsessa er strålende godt fornøyd med det - bruker det som koseteppe.... Sitter på det foran barnetv osv :)
Dette vil bli lagt i sekken når vi går ut på tur ;)



Og en liten restekjole strikket til Barbiedukka :) Oppskriften er herfra. Denne siden er helt suuuuuper til deg som vil strikke barbieklær! Utrolig masse som ligger her!
Jeg har brukt restegarn i bomull her, og planen var egentlig at kjolen skulle være helt rosa... men så ble det altfor tidlig slutt på det rosa garnet... Så da ble den slik ;)

Jeg leverer alle disse tre til sommerutfordringen hos Pinnekroken.

Kommentarer

Linda sa…
Så utrolig kreativ du er!! Skjøner det er fornøyde barn hjemme :)
Miriam sa…
Takk for at du deltar i utfordringen hos Pinnekroken!

Her var det mye fint! Flink du er :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Kammerpike/herre søkes!!!

Vi i Scrappekammeret søker ny Kammerpike / Kammerherre!!! Ta en titt på kammeret , og se hva som står i stillingsutlysningen ! Jeg håper virkelig at DU søker!

God bedring kort

Jeg har laget et enkelt "god bedring"-kort. Primablomster med brads i, rub ons bokstaver, bånd/tråd (klarer ikke helt å beskrive hvordan det er...). Og så har jeg brukt blomsterstempel i tre forskjellige størrelser, til å stemple på kartongen, for å lage en mer spennende bakgrunn. Har også brukt hvit penn til "søm". Inni kortet har jeg også pyntet. Det var veldig kjekt å lage dette kortet, så lignende kort blir det nok flere av :)

En ny start?

Vurderer å starte å blogge igjen... Må se om jeg får tid til å prioritere det. Hadde jo kanskje vært kjekt. Skal tenke på det.